poniedziałek, 16 lutego 2015

Puzzle - moja pasja #1

Neuschwanstein Castle, Germany
Układanie puzzli sprawia mi wiele radości. Uwielbiam uczucie gdy z wielu pojedynczych elementów zaczyna się wyłaniać obraz całości. Zwykle zaczynam układać od elementów, które najbardziej się wyróżniają, by z czasem przejść do tła - nieba. Kiedy kupuję nowe puzzle staram się, żeby były to krajobrazy rzeczywistych miejsc, ewentualnie obrazy. Znajomi oraz rodzina wiedzą, że jeśli nie wiadomo jaki prezent mi sprawić, to z puzzli z pewnością będą zadowolona. Kiedyś wystarczały mi puzzle 1000 elementów, teraz wydają się one takie malutkie. Na zdjęciu powyżej możecie zobaczyć puzzle składające się z 3000 części, które były częścią prezentu urodzinowego od moich przyjaciół.

Na zdjęciu widać Zamek Neuschwanstein, który znajduje się w południowej Bawarii. Powstał w XIX wieku i był stylizowany na średniowieczny zamek rycerski dla króla bawarskiego - Ludwika II Wittelsbacha. Zamek jest jedną z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Niemiec.

Neuschwanstein jest symbolem epoki romantyzmu i był pierwowzorem zamku Śpiącej Królewny.

A Wy? Co lubicie robić w wolnym czasie?

***

Set the jigsaw is one of thing which makes me happy. I love the feeling when with lots of single pieces begin to emerge the picture of the whole. Usually I start from pieces which are the most distinguished and later I move to the background like sky. When I buy the new puzzle try to choose view of real place, eventually paintings.  My friends and family know that if they have any idea to gift for me, the jigsaw will be a good solution because I will be pleased. Few years ago the puzzle with 1000 elements was enough for me, but now they are so tiny! On the photo you can see jigsaw consisting of 3000 pieces, which are the part of my birthday present from my best friends.

On the photo is Neuschwanstein Castle which is located in southern Bavaria. It was built in 19th century and was styled in medieval knight's castle for  the King of Bavaria - Ludwig II. The castle is one of the most famous tourist attractions in Germany.
 
Neuschwanstein is symbol of the Romantic era and was the prototype of the castle of Sleeping Beauty.

And you? What do you like to do in your free time?

***

Los puzzles me hace feliz. Me encanta la sensación cuando varios elementos individuales empieza a surgir la imagen del conjunto. Normalmente empiezo de los elementos que se destacan y luego el fondo como el cielo. Cuando compro el rompecabezas tratar de hacer que los paisajes de lugares reales o cuadros. Mis amigos y mi familia saben que lo es buen regalo para mi. Una vez pensaba que el rompecabezas de 1000 piezas es suficiente, pero ahora parece ser tan pequeña. En la foto se puede ver los puzzles consiste en 3000 piezas, que eran parte del regalo de cumpleaños de mis amigos. 

En la foto se puede ver el castillo de Neuschwanstein que es situado en el sur de Baviera. Construyó en 19 siglo y fue diseñado en el castillo de caballero medieval para el rey de Baviera - Luis II ("el rey loco"). El castillo es una de las atracciones turísticas más famosas de Alemania.

Neuschwanstein es el símbolo de la época romántica y fue el prototipo del castillo de la Bella Durmiente.

¿Y tú? ¿Qué haces en tu tiempo libre?

12 komentarzy:

  1. Jak byłam mała uwielbiałam układać puzzle i byłam w tym mistrzem! Strasznie dawno już tego nie robiłam! Z rodzeństwem zawsze kłóciliśmy się, kto włoży ostatni puzel ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah u mnie też dawniej była kłótnia o ostatni puzzel, teraz już tak nie jest :)

      Usuń
  2. Myślałam, że to pocztówka z tym pięknym zamkiem, a kiedy przeczytałam że to puzzle to wow! Niesamowite wrażenie, no i 3000 części - pewnie bym to układała i układała :) Ja lubię czytać książki, jeździć palcem po mapie i przeglądać zdjęcia z różnych miejsc w Internecie, rysować/planować co gdzie stanie czy oglądać zdjęcia wnętrz budynków mieszkalnych i inne takie dziwne zajęcia mam w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu mówisz "dziwne" - one są ciekawe :) Pewnie jak będziesz urządzać własne mieszkanie/dom to będziesz mieć masę ciekawych pomysłów :)

      Usuń
  3. Ja mam takie małe puzzle-pocztówkę z tego zamku właśnie. W najbliższych dniach postaram się wrzucić na moim blogu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią zobaczę puzzlową pocztówkę z tego miejsca :)

      Usuń
  4. Piękny zamek, wręcz bajkowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Też bardzo lubię układać puzzle, ale niestety nie mam już na to czasu i miejsca w pokoju. Ale może kiedyś we własnym mieszkaniu powieszę sobie kilka obrazów ułożonych z puzzli :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W dzieciństwie układanie puzzli było jednym z moich ulubionych zajęć. Teraz już od długiego czasu myślę o tym, żeby kupić takie kilku-tysięczno elementowe piękne góry, jednak się zebrać do tego zakupu nie mogę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najpierw kupić ciężko a później ciężko się oderwać od układania ;d;d

      Usuń
    2. Jeśli chcesz teraz dostać zeszyt,podeślij mi adres na maila: wiolkatee@gmail.com - poprzednia osoba ma już go gotowego do wysyłki :)

      Usuń
  7. Ja także uwielbiam układać puzzle!!! Ostatnio układałam żółwie na 1000 części, ale 1000 szybko się układa i chciałabym kupić sobie jakieś na minimum 3000, bo jeszcze takich nie miałam. Kiedyś układałam na 1500 też zamek Neuschwainstein jesienią, były bardzo podobne do Twoich, ale chyba jednak z innej perspektywy był zamek.
    W wolnych chwilach lubię także rozwiązywać krzyżówki i czytać książki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze, również sugestie i uwagi :)
Thank you for all comments, including suggestions and notes :)
Gracias por todo comentarios incluyendo sugerencias y notas :)