piątek, 27 lutego 2015

Hiszpania #1 - Madryt

Fuente de Neptuno, Madrid, Spain

Pocztówkę otrzymałam już jakiś czas temu od mojego wujka. Była uzupełnieniem mojego prezentu urodzinowego, również z Madrytu - ponieważ towarzyszył jej szalik Realu Madryt.
Na pocztówce możemy zobaczyć Fuente de Neptuno, czyli Fontannę Neptuna. Znajduje się ona w centrum Plaza Cánovas del Castillo. Została zaprojektowana w stylu neoklasycznym przez Venturę Rodrígueza w 1777 roku, a wyrzeźbiona w białym marmurze przez Juana Pascuala de Mené w latach 1782 - 1786. Na placu znajduje się od 1898 roku. 
Fontanna przedstawia Neptuna - rzymskiego boga mórz, w rydwanie w kształcie muszli, który ciągnięty jest przez dwa koniki morskie.
Pod fontanną świętowane są sukcesy klubu Atletico Madryt, z czego mój wujek nie zdawał sobie chyba sprawy, kompletując mi prezent.

***

This postcard I received from my uncle some time ago. It was complement to my birthday present, also from Madrid, because I got Real Madrid's scarf. 
On the card we can see Fuente de Neptuno, English - Fountain of Neptun. It is located in centre of Plaza Cánovas del Castillo. It was design in neoclassical style by Ventura Rodríguez in 1777 and sculptured in white marble by Juan Pascual de Mené between 1782 and 1786. On this place is located since 1898.
The fountain shows Neptune - Roman god of the sea, in a shell-shaped chariot which is pulled by two seahorses. 
The fountains is the place where people cerebrate victory of the club Atletico Madrid. I think that my uncle doesn't know about it when he complement gitf for me.

***

Recibí esta tarjeta postal de mi tío hace algún tiempo. La fue complemento a regalo de cumpleaños para mi, también de Madrid porque me dieron la bufanda del Real Madrid.
En la tarjeta podemos ver la Fuente de Neptuno. Es situada en central de la Plaza Cánovas del Castillo. Fue diseñada de estilo neoclásico por Ventura Rodríguez en 1777 y esculpida en mármol blanco por Juan Pascual de Mené entre 1782 y 1786. En este lugar está desde 1898.
La fuente muestra Neptuno - dio romano del mar, en una carroza en forma de concha que es tirado por dos caballos marinos
La Fuente de Neptuno es lugar donde la gente celebra la victoria de Atlético Madrid. Pienso que mi tío no sabe lo cuando él complementó el regalo para mi.

7 komentarzy:

  1. Pięknie oświetlona fontanna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię fontanny, więc chętnie zobaczyłabym ją na żywo, bo jest bardzo ładnie oświetlona :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam mało pocztówek z Hiszpanii, a z Madrytu wcale. Ładna kartka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo, czyli widzę fanka Realu. Ja kiedyś bardzo lubiłam piłkę, ale moje serce należało do Barcelony ;) Teraz właściwie już meczów nie oglądam, za to mój brat ciągle chce grać ze mną w Fifę i opowiada mi o różnych piłkarzach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś chyba więcej oglądałam - chociaż jak tylko mam okazję to lubię popatrzeć na grę :)

      Usuń
  5. Ciekawa i oryginalna pocztówka. Z Madrytu mam pocztówkę przedstawiającą Casa de la Panaderia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszelkie komentarze, również sugestie i uwagi :)
Thank you for all comments, including suggestions and notes :)
Gracias por todo comentarios incluyendo sugerencias y notas :)