sobota, 17 stycznia 2015

Egipt #1

Map, Egypt

 Ogólnie

Egipt - państwo położone w północno - wschodniej w Afryce z półwyspem Synaj w zachodniej Azji. Graniczy z Izraelem, Sudanem i Libią oraz ma dostęp do Morza Śródziemnego i Morza Czerwonego.
  • Powierzchnia: 1 001 450 km²
  • Liczba ludności: 82 536 770
  • Język urzędowy: arabski
Miejsca wpisane do listy światowego dziedzictwa UNESCO
  • Memfis oraz piramidy od Gizy do Dahszur
  • starożytne Teby
  • zabytki Nubii od Abu Simbel do File
  • muzułmański Kair
  • Abu Mena
  • Klasztor św. Katarzyny (góra Synaj i okolice)
  • Wadi al-Hitan (Dolina Wielorybów)

Święta narodowe

  • 7 stycznia - Boże Narodzenie
  • 25 stycznia - Dzień Policji
  • 25 kwietnia - Dzień Wyzwolenia Synaju
  • 1 maja - Święto Pracy
  • 23 lipca - Dzień Rewolucji
  • 6 października - Dzień Sił Zbrojnych
***

    Main information 

    Egypt - country in north-west Africa with Sinai Peninsula in east Asia. It is bordered by Israel, Sudan and Libya, also by Mediterranean Sea and Red Sea.

    • Area: 1 001 450 km²
    • Population: 82 536 770
    • Official languages: Arabic

    UNESCO list

    • Memphis and its Necropolis - the Pyramid Fields from Giza to Dahshur
    • ancient Thebes
    • Nubian Monuments from Abu Simbel to Philae
    • historic Cairo
    • Abu Mena
    • Saint Catherine Area (South Sinai)
    • Wadi al-Hitan (Whale Valley)

    National festivals

    • Januray 7th - Christmas
    • Januray 25th - National Police Day
    • April 25th - Sinai Liberation Day
    • May 1st - Labour Day
    • July 23rd - Revolution Day
    • October 6th - Armed Forces Day
    ***

    Información principal

    Egipto es un país está en el noreste de África y en la península del Sinaí (Asia). Limita con Israel, Sudan y Libia y Mar Mediterráneo y el Mar Rojo también.
    • Superficie: 1 001 450 km²
    • Población: 82 536 770
    • Idiomas officiales: árabe

    La lista del patrimonio mundial del UNESCO

    • Menfis y su necrópolis
    • antiqua Tebas
    • la zona de las pirámides desde Giza hasta Dahshur
    • el Cairo histórico
    • Abu Mena
    • Área de Santa Catalina (sur Sinai)
    • Wadi al-Hitan (Valle de las Ballenas)


    Fiestas nacionalidad
    • 7 de enero - Navidad
    • 25 de enero -  el día de policía
    • 25 de abril - liberación del Sinaí
    • 1 de mayo - fiesta del trabajador
    • 23 de julio - día de la revolución
    • 6 de octubre - día de las fuerzas armadas

    15 komentarzy:

    1. Piękna pogoda, ciepłe morze, wspaniałe zabytki. Warto pojechać :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. oj zdecydowanie warto pojechać, rafa koralowa jest prześlina, a zabytki m.in. pirmaidy są dużo większe niż można sobie wyobrazić :)

        Usuń
    2. Lubię takie mapki-pocztówki:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak, "mapkowe" pocztówki są fajne, chociaż akurat ta nie należy do moich ulubionych, coś mi w niej przeszkadza, i chyba jest to napis "Egypt" - a może coś innego ;P

        Usuń
      2. Mapka jest super, jedyne co faktycznie tu może przeszkadzać to tan "odbijający" się napis EGYPT

        Usuń
    3. Mapka jest świetna!! Ale muszę się tu zgodzić że ten napis trochę przeszkadza;P mógł by być mniejszy i bez tego odbicia ;P

      Egipt to ciekawy kraj, a piramidy robią wrażenie na żywo ;) moim głównym celem podróży do Egiptu były właśnie piramidy.. nie wybaczyła bym sobie że byłam w Egipcie a nie pojechałam do Kairu ;P

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To wyobraź sobie moją radość jak zobaczyłam je dokładnie w swoje urodziny ;D

        Usuń
    4. Ta pocztówka jest naprawdę świetna! Ja jeszcze nie mam kartki z Egiptu w swojej kolekcji ;-)

      OdpowiedzUsuń
    5. Nie mam jeszcze pocztówki z Egiptu w swojej kolekcji, mimo że wielu Polaków jeździ tam na urlop, to nie udało mi się jej zdobyć :/ Twoja jest bardzo ładna i ciekawa :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Polacy tak często jeżdżą do Egiptu, ale ja nigdy tam nie byłam... Choć chciałabym, aby zobaczyć Sfinksa i słynne piramidy, zobaczyć na własne oczy pustynię.
      Kartka jest świetna!

      OdpowiedzUsuń
    7. Podobnie jak ja piszesz w trzech językach! Tylko ja wybrałam polski, angielsi i rosyjski :) Będę zaglądać! Pozdrawiam najserdeczniej :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Miło spotkać kogoś, kto tak jak ja pokusił się o trzy języki ;) Szkoda, że jednym z nich nie jest hiszpański, fajnie byłoby poczytać kogoś innego a i może czasem porozmawiać wspólnie w tym języku. Z pewnością zostanę stałym bywalcem na Twoim blogu :)

        Usuń
    8. Cudna pocztówka! Marzę nie tylko o kartce, ale o podróży do tego kraju!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

        Usuń
      2. Mam nadzieję, że oba marzenia się spełnią :)

        Usuń

    Dziękuję za wszelkie komentarze, również sugestie i uwagi :)
    Thank you for all comments, including suggestions and notes :)
    Gracias por todo comentarios incluyendo sugerencias y notas :)